Likes

It's all about likes   bekräftelse.  "Gilla min profilbild så beskriver jag dig med 3 ord i chatten" , gilla min profilbild så gillar jag din" , "gilla den här statusen så skriver jag "vårens,," i din logg " " kommentera den här statusen med ett hjärta så gillar jag din kommentar om du ser bra ut" " gilla om jag ser det minsta lilla bra ut" Ja ni fattar listan kan bli lång. Gud vad mycket likes betyder för folk.
 
En liten knapp som det srår "gilla" på och en siffra som visar hur många som har tryckt gillaknappen. Patetiskt i mina ögon, en sak som är ännu mer patetisk är folk som säger "jag har bara 60 likes" herregud, en profilbild.. 1 like är bättre än inget, om det nu skulle ha stått siffran 60 där så betyder det att 60 stycken facebook nördar eller eventuella stalkers har tryck på en knapp, värdefullt, gud vilken bekräftelse. 
 
Behöver ni likes på en fucking ansiktsbok för att få bra självförtroende och få bekräftelse på att du ser bra ut. Det räcker att du själv är nöjd, vad dina vänner på facebook tycker spelar ingen roll. 
 
Stupid world
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Du fÅr inga likes avensjuk

Svar: Hej, vad tråkigt att du inte har något namn, lider med dig
beckzie.blogg.se

2013-04-28 @ 10:49:56
Postat av: heidi

de är rätt rebecca ;)

2013-04-28 @ 15:11:43
Postat av: Ruth

Well said!
Folk tar sånt här för allvarligt.
Jag blir glad om bara en person gillar nån av mina bilder.
Nice blogg ^^

Svar: Precis! tack du med Ruth :)
beckzie.blogg.se

2013-04-28 @ 18:10:25
URL: http://thetruthaboutruths.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0